Οδήγηση στο χιόνι! Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε...
Οδήγηση στο χιόνι! Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε...
Πριν την εκκίνηση:
- Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών μας. Φθαρμένα λάστιχα δεν έχουν γερό κράτημα όταν οδηγούμε σε χιόνι ή πάγο. Όσοι κατοικούν σε περιοχές όπου το χιόνι είναι συνηθισμένο, αξίζει να προμηθευτούν χειμερινά ελαστικά με βαθύτερο πέλμα
- Χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας καθαριστικό για το παρμπρίζ που προστατεύει από τον πάγο μέχρι τουλάχιστον τους -35oC. Σε αντίθετη περίπτωση οι υαλοκαθαριστήρες θα καταστραφούν όταν έχουμε ακραίες καιρικές συνθήκες
- Αφιερώνουμε παραπάνω ώρα στον καθαρισμό των παραθύρων και των καθρεπτών πριν ξεκινήσουμε το πρωί. Χρησιμοποιούμε χλιαρό νερό και αντιψυκτικό για να απομακρύνουμε τον πάγο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ ζεστό ή βραστό νερό.
- Βεβαιωνόμαστε ότι όλοι οι αυτόματοι διακόπτες των υαλοκαθαριστήρων είναι σβησμένοι προτού ανάψουμε τη μηχανή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να καεί η ασφάλειά τους αν έχουν παγώσει πάνω στο παρμπρίζ.
- Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε για κάθε περίπτωση τα ακόλουθα: αντιθαμπωτικό πανί, φακό (κουρδιστό για να μην ΄φάμε’ την μπαταρία), έξτρα καθαριστικό για το παρμπρίζ, αντιψυκτικό, ξύστρα για τον πάγο, κουβέρτα, φτυάρι, φορτιστή τηλεφώνου, χάρτη και ένα χαλάκι σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ξαπλώσουμε κάτω από το αυτοκίνητο αν κολλήσουμε στο χιόνι. Εναλλακτικά, η προμήθεια ειδικών αλουμινένιων σχαρών θα μας βοηθήσει να βγούμε από το χιόνι αλλά και από τη λάσπη ή την άμμο
- Αφαιρούμε το χιόνι από την οροφή του αυτοκινήτου, διαφορετικά υπάρχει περίπτωση ένα απότομο φρενάρισμα να πετάξει το χιόνι στο παρμπρίζ εμποδίζοντας τη δική μας ορατότητα ή ακόμα εκείνη κάποιου διερχόμενου οδηγού.
Έχουμε μαζί μας αλυσίδες.
Όταν οδηγούμε στο χιόνι θα πρέπει να ακολουθούμε τα εξής:
- Επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κατεβαίνουμε, αν χρειαστεί, στη δεύτερη ταχύτητα για να μειώσουμε το γλίστρημα των ελαστικών μας.
- Πιθανόν θα χρειαστεί να αφήσουμε τη δεκαπλάσια από την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ του δικού μας και του μπροστινού οχήματος.
- Αν γλιστράμε, οδηγούμε προς την κατεύθυνση που πάει το αυτοκίνητο, για παράδειγμα, αν το πίσω μέρος γλιστρά προς τα δεξιά, στρίβουμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν αφήνουμε το τιμόνι ούτε πατάμε φρένο.
- Αν ο δρόμος δεν έχει περαστεί με αλάτι ή χαλίκι, προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.
- Η χρήση των φρένων, του τιμονιού, του γκαζιού αλλά και η αλλαγή ταχυτήτων πρέπει να γίνονται ηπιότερα.
- Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα και δίνουμε περισσότερο χρόνο για να σταματήσουμε ή να στρίψουμε.
Αντιολισθητικές Αλυσίδες Οχημάτων
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι εξαρτήματα που τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς ενός αυτοκινήτου για να ενισχύσουν την πρόσφυση τους στο δρόμο, όταν αυτός είναι καλυμμένος από χιόνι, πάγο ή ακόμα και λάσπη. Αν και τα περισσότερα είδη αντιολισθητικών αλυσίδων καλύπτουν την ανάγκη για μεγαλύτερη πρόσφυση σε χιόνι, πάγο ή λάσπη, σχεδόν κανένα από αυτά δεν καλύπτει την συνεχόμενη οδήγηση στην άσφαλτο.
Συμβατικές αλυσίδες
Οι παραδοσιακές αλυσίδες είναι οι πιο συνηθισμένες και τις βρίσκουμε σε οικονομικές τιμές. Καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και συναντάμε συνήθως στο εμπόριο 3 κατηγορίες: αλυσίδες των 12 mm, των 10mm και των 9mm. Οι αλυσίδες των 10mm και 9mm προορίζονται για τα επιβατικά όπου η ανάρτηση έχει βελτιωθεί, για χαμηλωμένα οχήματα και για οχήματα με ελαστικά χαμηλού προφίλ. Οι αλυσίδες των 12mm είναι πιο αποτελεσματικές από τις προηγούμενες μιας και διεισδύουν περισσότερο στο χιόνι και συνεπώς προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση. Για τις παραπάνω κατηγορίες αλυσίδων υπάρχουν τύποι αλυσίδων που σφίγγουν και τεντώνουν αυτόματα χωρίς να χρειάζεται να τις ελέγχουμε συνέχεια και άλλες οι οποίες θέλουν συχνό έλεγχο και τέντωμα κατά διαστήματα. Οι αλυσίδες τα τελευταία χρόνια έχουν εξελιχθεί αρκετά και δεν χρειάζεται πια να κυλίσουμε το αυτοκίνητο πάνω τους ή ακόμα και να χρησιμοποιήσουμε κάποιο γρύλο για να σηκώσουμε το αμάξι. Η τοποθέτηση τους είναι σχετικά εύκολη αλλά είναι σημαντικό να τις έχουμε δοκιμάσει από πριν και να είμαστε εξοικειωμένοι με την τοποθέτηση τους.
Πλεονεκτήματα: απόδοση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος αγοράς
Μειονεκτήματα: πιο χρονοβόρα διαδικασία τοποθέτησης, ενδεχόμενη απώλεια ή ζημιά στο όχημα μας σε κακή εφαρμογή τους, θορυβώδης λειτουργία
Τύπου κουβέρτας
Οι αλυσίδες τύπου 'κουβέρτας' είναι κατασκευασμένες από ανθεκτικό ύφασμα ειδικής σχεδίασης το οποίο αυξάνει την τριβή στο χιόνι και στον πάγο. Είναι ιδανικές για οδήγημα σε μαλακό χιόνι και σίγουρα πιο βολικές και πιο εύχρηστες από τις αλυσίδες. Αγκαλιάζουν το τροχό με ελαστικό τρόπο και τοποθετούνται μέσα σε λίγα λεπτά. Χρησιμοποιούνται ευρέως σε αυτοκίνητα σπορ με μεγάλες ζάντες και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, ενώ ο μόνος περιορισμός είναι ότι πρέπει να πατούν πάνω σε χιόνι διαφορετικά φθείρονται πολύ εύκολα.
Πλεονεκτήματα: ευκολία τοποθέτησης, απόδοση σε χιόνι και πάγο, μειωμένος θόρυβος
Μειονεκτήματα: γρηγορότερη φθορά ενώ σχίζονται πολύ εύκολα εάν χρησιμοποιηθούν εκτός πάγου ή χιονιού
Τύπου αράχνης
Οι αλυσίδες τύπου 'αράχνης' είναι οι πιο ακριβές και πιο καλές αλυσίδες που μπορεί να βρει κάποιος στην αγορά. Συνδυάζουν τα οφέλη των απλών αλυσίδων και των αλυσίδων τύπου ‘κουβέρτας’. Απαιτούν μια προεργασία από το σπίτι και προσεχτικό διάβασμα των οδηγιών χρήσης και εγκατάστασης μιας και ‘πιάνουν’ επάνω στη ζάντα σε ειδικό μπουλόνι ή πιάτο που τοποθετείται στην αρχή. Είναι αποτελεσματικές και εύχρηστες πρέπει όμως να είναι ρυθμισμένες σωστά ώστε να σφίγγουν καλά επάνω στο τροχό. Κάποιες από αυτές μάλιστα μοιάζουν με ερπύστριες ενώ κάποιες άλλες έχουν ακόμη και καρφιά
Πλεονεκτήματα: πρακτικότητα, εφαρμογή σε κάθε τύπο οχήματος, αντοχή στο χρόνο
Μειονεκτήματα: τιμή αγοράς
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου